FÖR DIG SOM BEVAKAR
SKATEBOARDSVERIGE

Under fliken aktuellt ovan hittar ni några av de senaste nyheterna som rör Sveriges Skateboardförbund specifikt samt skateboardsverige i stort. Ni hittar även information kring vad som har hänt och vad som är på gång på våra sociala medier.

SSF_logo_forbund_WHITE

MEDIEMATERIAL (COMING SOON)

KONTAKTPERSONER

GENERALSEKRETERARE

Katta Sterner
0721 – 599 666

ORDFÖRANDE

Magnus Gyllenberg

OM SVERIGES
SKATEBOARDFÖRBUND

Förbundet bildades i januari 2012 på initiativ av föreningarna KFUM Fryshuset Fritid (Stockholm Skatepark), Föreningen Bryggeriet Malmö, Borlänge KFUM och No Limit. Under många år hade skateboardföreningarna i landet inte haft något eget förbund att vända sig till vilket vi ville göra något åt. Efter en intensiv uppstart blev Sveriges Skateboardförbund medlem i Riksidrottsförbundet 2013.

VISION

Sveriges Skateboardförbund samlar all kunskap, kraft och energi som finns i de många lokala skateboardföreningarna ute i landet och är en plattform där dessa föreningar kan få stöd, råd och inspiration i sitt arbete. Sveriges Skateboardförbund värnar om skateboardingens särart. Skateboardscenen i Sverige är idag ett fungerande community där vi stöttar, samarbetar och lär av varandra. Vi är inte ett tungt, auktoritärt förbund som bara ger förmaningar utan ett stödjande, vägledande förbund som hjälper till där det behövs. Vi tror på bredd, glädje och en enorm utvecklingspotential, utifrån utövarens egna villkor.

PODD: SJU LAGER AV LIVET

Förbundet ger ut podcasten Sju lager av livet med vår egen Niklas Boström som programvärd. Niklas fördjupar sig i skateboardscenen tillsammans med inbjudna gäster som berättar om sig själva och sina liv.

Podden hittar du Soundcloud och där poddar finns.