Sveriges Skateboardförbund
Spela videoklipp
SCHOOL-ON-BOARD

Skateboard är en livsstil och en idrott som utövas spontant och överallt. Därför passar den perfekt i skolans värld. Ni har säkert redan elever som släpar med sig sina brädor överallt varje dag. Ta tillfället i akt att låta övriga elever få testa på skateboard, världens roligaste spontanidrott. Projektet innehåller dels möjligheten att beställa startpaket men också en hela drös med korta inspirationsfilmer som visar de enklaste tricken..

Projektet riktar sig till anslutna skolor i Riksidrottsförbundets rörelsesatsning i skolan.

BASIC TRICKLIST

Vi har producerat en serie korta instruktionsfilmer med 19 trick som eleverna kan träna på. Allt från att komma upp på brädan och sen vidare. Till detta har vi skapat en checklista som ni kan printa ut genom att klicka på bilden. Där kan eleverna sedan pricka av de trick de klarat och utmana sina kompisar.

Tänk på att tricken är olika svåra men det kan också vara så att ett svårare trick är lättare för en viss person och tvärtom. Så fastnar en på ett trick så gå vidare till nästa bara..

Klicka på bilden för att ladda ner checklistan

- Fem skateboards

- Fem hjälmar

10.000:-

Via oss kan ni beställa era startpaket som innehåller fem skateboards och fem hjälmar. Använd formuläret nedan så tar vi kontakt med er för att lösa er leverans. De 5 första skolorna får varsitt startpaket och de följande 5 får 50% rabatt.

ANSLUTNA
FÖRENINGAR

Det finns ca 100 föreningar anslutna till förbundet.
Klicka på kartan för att komma till föreningslista.

UNDERLAG

Att lära sig åka skateboard görs enklast på platt underlag. Asfalt på skolgården, eller i t.ex en skatepark är optimalt.

Vårt mål är att koppla ihop så många skolor som möjligt med våra föreningar för att skapa samverkan kring både verksamhet men vi hoppas även att skolorna kan nyttja våra föreningars anläggningar.

Ett drömscenario är att skolan tillsammans med föreningen bygger skatebara obstacles på skolgården.

SCHOOL-ON-BOARD

KON
TAKT

PROJEKTLEDARE