ProjektTävling

Digitalt domarseminarium 12 december

För vem: Alla som är intresserade av att lära sig döma. Vi ser gärna att yngre personer och tjejer anmäler sig. Inom domargebitet är vi inte så många egentligen, men vi är alla väldigt lika.

När: 12/12 Kl. 13 – 15.

Anmäl dig här: https://forms.gle/jWZhKHdPQXUfaAZA6

Hur: Mötet kommer att ske digitalt via Zoom och efter din anmälan kommer du i god tid före mötet att få instruktioner via e-post om hur du ansluter dig till mötet.

Vi träffas digitalt för att starta igång det som under 2021 ska mynna ut hur vi dömer skateboard i Sverige samt säkerställer att vi, vid behov, upprätthåller en internationell standard.

Att döma skateboard handlar inte enbart om resultat eller att kora den bästa åkaren hela tiden. Att bedöma skateboardåkning på olika sätt kan också leda till att fler vill vara med och delta. De flesta nationella skateboardtävlingar handlar om att samlas och ha skoj och det behöver vi både uppmuntra och stödja.

Under 2021 kommer det att bildas en formell domarkommitté och där ser vi att mångfald och olika perspektiv kommer att vara viktiga faktorer för att vi ska utveckla skateboardtävlingar och underlätta rekrytering av fler kompetenta domare framöver. Just denna träff kommer mer att fokusera på själva dömandet i tävlingssammanhang men vill du vara med och forma framtidens skateboardtävlingar så är domarkommittén en bra plats att påverka.

Är du intresserad så anmäl dig till detta digitala seminarium, vi behöver dig!

Ansvarig

Henrik Cederlund, 0793-489953, hc@sverigesskateboardforbund.se