Verksamhet

Summering av förbundsmötet 10 april 2021

Summering av förbundsmötet 10 april

46 st personer från 17 olika föreningar fanns representerade under mötet som genomfördes digitalt med ledning av Magnus Gyllenberg.

Några glimtar ur verksamhetsberättelsen:
2020 var ett minst sagt speciellt år och även om mycket har fått ställas in all skjutas på till framtiden så har många av våra medlemsföreningar gjort ett fantastiska jobb för att möjliggöra åkning trots pandemi. Minirampstödet som genomfördes av tio föreningar skapade tio nya ramper runt om i landet. Glädjande är det även att se att våra föreningar har fått ökat stöd från Riksidrottsförbundet och distriksidrottsförbunden (RF/SiSU) (kompensationsstödet är ej inräknat här, utan det är projektstöd för anläggning och verksamhet)
•År 2020 gick det ut totalt 3 540 550 kronor fördelat på 24 olika föreningar.
att jämföra med
•År 2019 gick det ut totalt 1 096 810 kronor fördelat på 16 olika föreningar.
Läs hela verksamhetsberättelsen: HÄR.

Årsmötet genomfördes utan några större tekniska problem och när vi kom till årets motion gällande säkerhetsregler vid tävlingar anordnade av SSF så blev talarlistan lång och flera viktiga perspektiv lyftes.
Förbundsmötet beslutade att hjälm- och säkerhetskommittén tillsammans med tävlingsansvariga på förbundet jobbar vidare med aktuella frågor.  Är du intresserad att engagera dig i hjälm- och säkerhetskommittén? Maila till niklas.persson(snabelA)sverigesskateboardforbund.se

Delar ur vår verksamhetsplan: Vi hoppas på att Corona avtar och tillslut försvinner så att vi snart kan ses som vanligt och att ni som förening kan genomföra er verksamhet fullt ut för alla oavsett ålder och plats. Tills dess kan det ändå finnas möjligheter att bedriva anpassad verksamhet och vi finns här för att stödja er. Missa inte att ansöka om stöd som skatelyftet, Family on board, byggstöd, webbutbildning, råd eller personell hjälp från skateboardkontoret.
sverigesskateboardforbund.se/skatelyftet/

Internationella förbundet har meddelat att OS-kvalet planeras att fortsätta i maj och juni. Vi har några svenska åkare som med ledning av Team Manager John Magnusson kommer att jobba för svensk representation på OS i Tokyo. Missa inte att kolla in grymt.com för mer uppdaterad information.

Vår verksamhetsplan fastställdes och ni hittar den: HÄR.

När det kom till val av styrelsen fick samtliga ledamöter förtroendet att fortsätta sitt ideella engagemang i förbundet. Magnus Gyllenberg omvaldes till ordförande för ytterligare ett år.
Daniel Nätterdal, Linnea Andersson och Mikael Valier omvaldes som ledamöter på två år.
Resterande ledamöter i styrelsen som sitter ett år till är Jessica Jansson, Niklas Persson och Emma Fastesson Lindgren.

Tack alla som deltog på möte, även om ett digitalt möte kan va smidigt är det inte samma sak som när vi träffas fysiskt där det sker fler värdefulla utbyten i och runt själva mötet. Vi hoppas på att läget med Corona försvinner så att vi snart kan ses fysiskt som tidigare.

Till dess, stay safe, keep on pushing och glöm inte att ansöka om skatelyftet eller någon av våra andra stöd till er som förening! Kontakta oss HÄR.

Vid tangenterna / Katta Sterner